Koffers pakken...

3 december 2014 - America, Nederland

Beste lezers,

Vandaag heb ik de laatste dingen afgehandeld op school, om in het warme Nieuw Zeeland toch door te kunnen gaan met mijn huis- en leerwerk. Vanavond ga ik een schema op zetten om zo secuur mogelijk bezig te kunnen blijven met school... ik verwacht nou niet echt dat ik op het strand in mijn Duits boeken zit te neuzen (geloof me, ik ken mezelf), maar twee uur per dag inplannen om toch bij de stof te blijven, moet lukken.

Vanavond ga ik mijn koffers inpakken. We proberen zo min mogelijk mee te nemen, want extra reiskoffers meenemen is nu eenmaal duur. Plus schommelt de tempratuur in Nieuw Zeeland nu rond de 25 graden, dus dikke truien en lange broeken zal ik niet echt nodig hebben. Ik stel mezelf al helemaal voor als ik weer terug kom in Nederland: bruin getint, witte haren en een enorme snotneus van de eerste koude windvlaag die me komt verwelkomen als ik het vliegtuig uitstap.

Al met al ben ik het koude weer hier in Nederland al helemaal zat, ik draag 2 paar sjaals en zelfs 2 leggings is niet genoeg (ik draag nu eenmaal graag jurkjes: show those legs!)

Morgen om 18:50 zal ons vliegtuig vertrekken vanaf Schiphol, waar we met de trein naar toe zullen gaan (hallelujah, 5 mensen, 5 koffers: of NS een extra coupè kan aankoppelen?)

Tot snel!

Groetjes Manouk

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ashlee:
    4 december 2014
    I have no idea what that says but I'm so excited! See you soon xx