Nog 2 nachtjes slapen...

2 december 2014 - America, Nederland

Lieve vrienden en familie,

Nog 2 nachtjes slapen en dan zal ik vertrekken naar Nieuw Zeeland, waar ik de komende 4 weken nieuwe cultuur zal opsnuiven bij mijn familie.

Om jullie op de hoogte te houden van mijn ervaringen, zal ik proberen om de komende tijd een blog bij te houden. Ik heb geen idee hoe het daar zit met internetverbindingen, maar mochten jullie niks van me horen, ga er dan gewoon van uit dat ik nog leef. IS zal ons waarschijnlijk niet uit de lucht schieten want we vliegen er met een grote bocht omheen (hoop ik).

Aangezien ik niet gewend ben om 27 uur in een vliegtuig te zitten, ben ik op het internet gaan zoeken naar tips om mezelf bezig te houden. Resultaten: slapen. Juist, iets wat ik in Nederland dus absoluut ook niet doe, hè. Dus heb ik besloten om een grote boekencollectie in te slaan, en hoop ik dat mijn mede reisgenoten me niet de oren van de kop gaan kletsen.

Morgen zal ik gaan proberen om mijn koffers in te pakken, wat zal resulteren in een grote schoonmaakbeurt want afgelopen zomervakantie heb ik al mijn zomerkleren in een tas gepropt en verder niet meer naar om gekeken. Prima, geen probleem, dan weet ik dat ik in januari weer in een schone kamer thuis kom.

Na afgelopen weekend afscheid genomen te hebben van mijn lieve vriend, heb ik vandaag afscheid genomen van mijn grootvader, waar de nodige traantjes bij kwamen kijken.

Voor nu ga ik proberen mijn zenuwen zoveel mogelijk onder bedwang te houden, en daarna, proberen te genieten van deze fantastische reis.